ECO PR و HQ به چه معناست ؟ حتما تا به حال یکی از این اصطلاحات را در نام و یا توضیحات محصولات مهرپارس مشاهده کرده اید اما شاید معنی و تفاوت آن ها را به درستی متوجه نشده باشید.
اصطلاحات ECO ,PR و HQ که در نام گذاری محصولات مهرپارس به کار می روند در واقع مشخص کننده نوع محصول و دوره گارانتی آن می باشند. محصولاتی که با این اصطلاحات نام گذاری می شوند هرکدام دارای ویژگی ها ، قطعات داخلی و نهایتا قیمت متفاوتی هستند. در ادامه هر یک از این اصطلاحات را توضیح داده و با تفاوت آن ها آشنا می شویم.
HQ
اصطلاح HQ مخفف عبارت High Quality بوده و نشان از کیفیت بالای کالا می دهد. محصولاتی که با گارانتی HQ عرضه می شوند دارای بیشترین طول عمر و بالاترین کیفیت نور می باشند. تمامی این محصولات به صورت درایور مجزا بوده و با ماژول های 3030 و درایور تراست تولید می شوند. گارانتی HQ در سری آرونا ، تانون و برانون به مدت 5 سال و در سری ژوپیتر به مدت 4 سال اعتبار دارد. کارشناسان ما برای اطمینان خاطر مشتریان ، همواره چراغ های سری HQ را پیشنهاد می دهند زیرا این سری علاوه بر شار نوری بالایی که دارند ، به علت طول عمر بالا می توانند هزینه های نگهداری از جمله هزینه های تعمیر و تعویض چراغ را به صورت قابل توجهی کاهش دهند. این سری برای کارخانه های صنعتی که نوسان برق بالایی دارند نیز بهترین گزینه محسوب می شوند زیرا درایور های این سری قابلیت کنترل نوسانات برق را تا حد قابل توجهی دارا می باشد.
ECO
سری eco یا همان economy ، گزینه جذابی برای مشتریان می باشد زیرا نسبت به سری HQ از قیمت پایین تری برخوردار بوده اما درعین حال دارای کیفیت بسیار مناسبی می باشد. این سری برای کسانی که به دنبال محصولی با کیفیت و با طول عمر مناسب هستند ، اما در بحث بودجه محدودیت هایی دارند بهترین گزینه محسوب می شود.
محصولات سری ECO نیز به صورت درایور مجزا بوده اما با ماژول 2835 و درایور ECO عرضه می گردند. گارانتی ECO در سری تانون و برانون به مدت 3 سال و در سری ژوپیتر و آیون به مدت 2 سال اعتبار دارد.
PR
سری PR گارانتی پایه ارائه شده توسط مهرپارس بوده و در تمامی محصولات به مدت 1 سال اعتبار دارد. محصولات این سری با ماژول های DOB و چیپست های 2835 عرضه می گردند. این محصولات فاقد درایور مجزا بوده و درایور آن به صورت On Board می باشد. این سری مناسب کسانی است که به دنبال چراغی با کیفیت بالا و قیمت اقتصادی هستند و طول دوره گارانتی چراغ جزو اولویت هایشان نیست.
شرایط گارانتی محصولات مهرپارس چگونه است ؟
تمامی چراغ های مهرپارس دارای گارانتی بوده و توسط این شرکت پشتیبانی می شوند اما این گارانتی تحت شرایط مشخصی قابل استفاده می باشد که در ادامه این شرایط را معرفی می کنیم :
1.چراغ و ﻗﻄﻌﺎت در ﺑﺮاﺑﺮ ﻫﺮگوﻧﻪ ﻋﯿﺐ ﯾﺎ اشکاﻟﻰ که ﻣﻨﺤﺼﺮا ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﯿﺺ کارﺷﻨﺎس مهر پارس ﻣﻌﻠﻮم گردد که ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻋﯿﺐ ﺣﯿﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺑﺎﺷﺪ و ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺖ چراغ ﺑﺮگردد ﻣﺸﻤﻮل ﺿﻤﺎﻧﺖ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ.
2.در ﺻﻮرت اﺳﺘﻔﺎده از چراغ در ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺤﯿطی ﺧﺎص و ﺣﺎد که داراى ﻋﻮاﻣﻞ ﺧﻮرﻧﺪگی، گرﻣﺎى ﺷﺪﯾﺪ و ﯾﺎ رﻃﻮﺑﺖ ﺑﺴﯿﺎر ﺑﺎﻻ ﺑﺎﺷﺪ، ﻓﻘﻂ در ﺻﻮرت ﻫﻤﺎﻫنگی ﻗﺒﻞ از ﻧﺼﺐ چراغﻫﺎ و ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺷﺮکت ﻣهر پارس اﯾﻦ ﺿﻤﺎﻧﺖﻧﺎﻣﻪ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.
3.ﻋﺪم ﺗﺨﻄﻰ از اﻟﺰاﻣﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺤﺪودة دﻣﺎﯾﻰ و وﻟﺘﺎژى ﻣﺸﺨﺺ شده.
4.رﻋﺎﯾﺖ ﻧﻮع کارﺑﺮد ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه ﺑﺮاى چراغﻫﺎ.
5.در ﻣﺪت زﻣﺎن ﺿﻤﺎﻧﺖ، در ﺻﻮرت ﺣﻔﻆ ﺷﺮاﯾﻂ و رﻋﺎﯾﺖ ﻣﻔﺎد ﻣﻨﺪرج در ﺑﻨﺪﻫﺎی 2 و 3 و 4 ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺸﺘﺮي، ﻫﺮگوﻧﻪ ﺧﺮاﺑﻰ ﯾﺎ ﻋﯿﺐ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﯿﺺ کارﺷﻨﺎس مهر پارس، چه ﺑﺮاي ﺗﻌﻤﯿﺮ و چه ﺑﺮاي ﺗﻌﻮﯾﺾ ﻗﻄﻌﻪ، ﺑﺪون وﺟﻪ، ﺑﺮﻃﺮف ﻣﻰگردد.
6.در ﻣﺪت ﺿﻤﺎﻧﺖ، چنانچه ﻗﻄﻌﻪ ﺟﺪﯾﺪى ﺟﺎیگزﯾﻦ ﻗﻄﻌﻪ ﻗﺪﯾﻤﻰ در ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣهر پارس گردد، اﯾﻦ ﻗﻄﻌﻪ ﺟﺪﯾﺪ، ﺗﺤﺖ ﺷﺮاﯾﻂ ﺿﻤﺎﻧﺖ ، ﺟﺎیگزﯾﻦ ﻗﻄﻌﻪ ﻣﻌﯿﻮب ﻣﻰ ﺷﻮد.
7.در ﺻﻮرت ﺑﺮوز ﺧﺮاﺑﻰ ﻣﺸﺘﺮى ﻣﻮﻇﻒ اﺳﺖ ﻇﺮف ﻣﺪت 10 روز از ﺑﺮوز ﺧﺮاﺑﻰ ﻣﻮﺿﻮع را ﺑﻪ واﺣﺪ ﺧﺪﻣﺎت پس از ﻓﺮوش اﻋﻼمﻧﻤﺎﯾﺪ.
8.در ﺻﻮرت اﺣﺮاز ﺷﺮاﯾﻂ ﺿﻤﺎﻧﺖ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﯿﺺ مهرپارس،ارﺳﺎل چراغ به کارخانه مهر پارس به عهده خریدار میباشد.
9.ﻣﺪت ﺿﻤﺎﻧﺖ 3 و 5 ﺳﺎﻟﻪ ﺑﺮاي چراغﻫﺎي درایورخور و 1 ﺳﺎﻟﻪ ﺑﺮاي چراغﻫﺎي برق مستقیم ﻣﻨﻮط ﺑﻪ روﺷﻦ ﺑﻮدن ﻣﯿﺎنگین روزاﻧﻪ 12 ﺳﺎﻋﺖ میباشد.
10.اﯾﻦ ﺿﻤﺎﻧﺖ ﺷﺎﻣﻞ ﺧﺮاﺑﻰﻫﺎى ﻧﺎﺷﻰ ازﺻﺎﻋﻘﻪ، ﻧﻮﺳﺎﻧﺎت ﺷبکه ﺑﺮق ﯾﺎ ﺷﻮكﻫﺎي الکتریکی، شکستگی شیشه و ﺿﺮب دیدگی چراغ و ﻗﻄﻌﺎت و ﻫمچنین ﺷﺎﻣﻞ ﺷﺮاﯾﻂ الکتریکی و ﻣﺤﯿﻄﻰ ﻣﻐﺎﯾﺮ ﺑﺎ ﻣﻮارد ﻣﻨﺪرج در دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﻧﺼﺐ و ﺑﻬﺮهﺑﺮدارى چراغ ﻧﻤﻰگردد.
11.ﺿﻤﺎﻧﺖ چراغی که ﻟﯿﺒﻞ ﻧﺸﺎﻧﻪ گذارى آن ﻣﺨﺪوش ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ از درﺟۀ اﻋﺘﺒﺎر ﺳﺎﻗﻂ اﺳﺖ.
12.ﻫﺮ گونه دستکاري در چراغ از ﻗﺒﯿﻞ ﺗﻐﯿﯿﺮ در ﺳﺎﺧﺘﺎر ﯾﺎ ﻗﻄﻌﺎت و ﻏﯿﺮه…، چراغ را از ﺷﻤﻮل ﺿﻤﺎﻧﺖ ﺧﺎرج ﻣیکند.
13.ﻫﺮگوﻧﻪ ﺳﻬﻞ انگارى ﺧﺮﯾﺪار در ﺣﻔﻆ و نگهدارى درﺳﺖ چراغ که ﻣﻮﺟﺐ ﻋﯿﺐ گردد یعنی ﻋﺪم رﻋﺎﯾﺖ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﻨﺪرج در دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﻧﺼﺐ و ﺑﻬﺮه ﺑﺮدارى چراغ، ﺿﻤﺎﻧﺖ را از درﺟﻪ اﻋﺘﺒﺎر ﺳﺎﻗﻂ ﻣﻰﺳﺎزد.
14.کلیه ﻋﯿﻮب و ﺧﺮابی ﻧﺎشی از ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ کاﻻ ﻣﺸﻤﻮل ﺿﻤﺎﻧﺖ ﻧﻤیگردد.
15.ﻫﺰﯾنه ی اﯾﺎب و ذﻫﺎب و ﯾﺎ ﻫﺰﯾﻨﻪ ارﺳﺎل و درﯾﺎﻓﺖ چراغ ﺑﺮ ﻋﻬﺪة ﺧﻮد ﻣﺸﺘﺮي می ﺑﺎﺷﺪ.
16.ضمانت نامه شامل ﺑﺎز کردن چراغ از ﻣﺤﻞ ﻧﺼﺐ و ﻧﺼﺐ ﻣﺠﺪد آن و ﻫمچنین ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎي ﺑﺎﻻﺑﺮ و ﺳﺎﯾﺮ ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎى ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آن ﻣﻮﺿﻮع ﻧﻤیگردد.
17.درﺻﻮرﺗیکه ﺧﺮابی چراغﻫﺎ در اﺛﺮ ﺣﻮادث و ﺑﻼﯾﺎي طبیعی ﻣﺜﻞ ﺳﯿﻞ، زﻟﺰﻟﻪ و ﺳﻮاﻧﺢ و ﯾﺎ ﺣﻮادث ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ پیش بینی ﻣﺎﻧﻨﺪ جنگ و… ﺑﺎﺷﺪ، ﺷﺎﻣﻞ ﺿﻤﺎﻧﺖ نمی ﺷﻮد.
امیدواریم که با مطالعه این مطلب با انواع سری گارانتی های محصولات مهرپارس و تفاوت آن های به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید به درستی محصول مناسب خود را انتخاب نمایید. در صورتی که هر گونه سوال یا ابهامی در این مورد داشتید ، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.